خبر خوبی که این روزها کاربران اپل را بسیار خوشحال کرده،‌ دسترسی به هوش مصنوعی اپل یا apple intelligence روی همه دستگاه‌های اپل از ماه آینده است. همه کاربرانی که iOS 18.1 ، iPadOS 18.1 و macOS Sequoia 15.1 دارند از ماه اکتبر (اواسط مهر ماه)‌ می‌توانند به هوش مصنوعی اپل و ویژگی‌های فوق العاده آن دسترسی داشته باشند.

هوش مصنوعی اپل یا apple intelligence چه ویژگی‌هایی دارد؟

Apple Intelligence ابتدا فقط به زبان انگلیسی در آمریکا عرضه می‌شود و سپس در کشورهای دیگری همچون استرالیا، کانادا، نیوزلند، آفریقای جنوبی و بریتانیا گسترش می‌یابد. به نقل از وبسایت رسمی اپل،‌ پشتیبانی از زبان‌های دیگر مانند چینی، فرانسوی، ژاپنی و اسپانیایی نیز در سال آینده اضافه خواهد شد. از جمله قابلیت‌های بسیار جالب و کاربردی این هوش مصنوعی موارد زیر است:

ابزارهای نوشتاری: هوش مصنوعی اپل یک سری ابزارهای نوشتاری دارد که به کاربران امکان می‌دهد متن‌های خود را بازنویسی، تصحیح، و خلاصه کنند. این ابزارها در تمام اپلیکیشن‌های سیستم از جمله Mail، Notes، و Pages در دسترس هستند.

Siri پیشرفته‌تر: دستیار صوتی اپل با طراحی جدید، با قابلیت درک زبان طبیعی بهتر و تعامل بیشتر، می‌تواند دستورات پیچیده‌تری را اجرا کند.

ابزار Clean Up در Photos: این ابزار می‌تواند اشیاء مزاحم در پس‌زمینه عکس‌ها را شناسایی و حذف کند، بدون این که به سوژه اصلی عکس آسیب برسد.

اولویت‌بندی اعلان‌ها و ایمیل‌ها: هوش مصنوعی اپل می‌تواند نوتیف‌ها و پیام‌های مهم در ایمیل‌ها را شناسایی و خلاصه کند تا کاربران بتوانند فقط روی موضوعات مهم متمرکز باشند.

خوشبختانه بیشتر پردازش‌های هوش مصنوعی بر روی دستگاه انجام می‌دهد و داده‌ها به هیچ عنوان ذخیره یا با اپل به اشتراک گذاشته نمی‌شوند.

این ویژگی‌ها می‌تواند کار و زندگی را برای همه کاربران اپل آسان‌تر کند و لذت استفاده از دستگاه‌های اپل را بالاتر ببرد.