مسابقه بین استارتاپ‌ها و کمپانی‌های سازنده هوش مصنوعی به شدت داغ است و هر استارتاپ، مدام یک مدل جدیدتر و هوشمندتری ارائه می‌دهد! کمپانی آنتروپیک جدیدترین مدل خود به نام Claude sonnet 3.5 را به جهان عرضه کرده و درباره مدل خود ادعاهای بزرگی هم کرده است!

درباره مدل جدید هوش مصنوعی Claude 3.5

کمپانی آنتروپیک (Anthropic) اخیرا مدل جدیدش به نام claude sonnet 3.5 را معرفی کرده و می‌گوید این مدل قابلیت رقابت با  GPT-4o OpenAI یا هوش مصنوعی Gemini  گوگل را دارد!

هوش مصنوعی Claude 3.5 در نوشتن و ترجمه، مدیریت تسک‌های چند مرحله‌ای، تفسیر نمودارها و جدول‌ها، رونویسی متن از تصاویر و برنامه نویسی بسیار قوی عمل کرده. علاوه‌براین ظاهرا در درک طنز نیز بهتر است و می تواند به شیوه ای بسیار انسانی تر بنویسد.

اسکرین شات از بنچمارک‌های مختلف (مثل استدلال، اطلاعات عمومی، مهارت‌های ریاضی، و قابلیت‌های کدنویسی)‌ توانایی‌های چشمگیر و ویژه‌ای از Claude 3.5 نشان می‌دهد.

به نقل از وبسایت رسمی Anthropic مدل جدید در حال حاضر برای کاربران Claude در وب و iOS در دسترس است و Anthropic آن را در اختیار توسعه دهندگان (دولوپرها) نیز قرار داده است.

این در حالی است که کمپانی بزرگ OpenAI هم درباره نسل جدید چت جی‌پی‌تی به نام هوش مصنوعی GPT-5 حرف‌هایی زده و می‌گوید تا یکی دو سال دیگر این نابغه را راهی بازار می‌کند!