کمپانی‌های بزرگ هوش مصنوعی مثل گوگل و openAI برای توسعه مدل‌های هوش مصنوعی خود نیاز به «داده» دارند. اما داده‌ها در سراسر جهان بسیار ارزشمند هستند و نمی‌توان بدون اجازه صاحب اثر از هیچ داده‌ای استفاده کرد! بلومبرگ نقل می‌کند که اخیرا گوگل و متا با استدیوهای بزرگ هالیوودی وارد گفتگو شده‌اند تا بتوانند به صورت قانونی از داده‌های این استدیوها برای آموزش مدل‌های خود استفاده کنند.

قراردادهای میلیون دلاری، دوطرفه و دوسرد برد!

کمپانی‌های بزرگ هوش مصنوعی به دنبال گرفتن مجوز برای استفاده از داده‌ها و محتواهای استدیوهای بزرگ هالیوودی هستند و استودیوهای هالیوودی هم می خواهند از هوش مصنوعی برای کاهش هزینه‌ تولیدات خود استفاده کنند.

بنابراین کمپانی‌های بزرگی مثل گوگل که خودش مدل هوش مصنوعی Veo را دارد با استدیوهایی مثل نتفلیکس و دیزنی وارد گفتگو شده و حتی پیشنهادهای میلیون دلاری داده است.

البته چنین همکاری‌های بسیار حساس است؛‌ هیچ استدیویی دوست ندارد که آثارش مورد سواستفاده قرار بگیرد یا هوش مصنوعی به او غلبه کند. به طور مثال اخیرا اسکارلت جوهانسون، اعتراض و خشم خود نسبت به کمپانی OpenAI را نشان داد چراکه معتقد است آن‌ها از صدای او برای هوش مصنوعی جدیدشان استفاده کرده‌اند.