جف بزوس، شرکت انویدیا و دیگر غول‌های بزرگ فناوری در حال سرمایه‌گذاری روی استارتاپی به نام Figure ai هستند که در حال توسعه ربات‌های انسان‌نما است. قرار شده دومین فرد ثروتمند دنیا (آقای بزوس) و شرکت انویدیا به همراه یک سری کمپانی های تکنولوژی دیگر در سراسر دنیا برای ساخت ربات های انسان نما سرمایه گذاری کنند تا هرچه سریع‌تر این ربات‌ها ساخته شده و به بازار بیایند!

پیش از این هم OpenAI و ماکروسافت باهم به مبلغ عظیم 500 میلیون دلار در این شرکت سرمایه گذاری کرده بودند.

ربات‌های انسان نما که به هوش مصنوعی هم مجهز هستند می‌توانند در کار و زندگی ما انسان‌ها یک انقلاب جدید رقم بزنند؛ البته اگر Figure ai بتواند با موفقیت چنین رباتی بسازد.

سرمایه گذاری‌های کلان برای خلق ربات انسان نما

طبق گفته بلومبرگ فقط جف بزوس (مدیر عامل آمازون) و انویدیا (شرکت سازنده های تراشه هوش مصنوعی) نیستند که تصمیم گرفته‌اند روی ساخت ربات‌های انسان نما سرمایه گذاری کنند! بلکه سایر شرکت‌های فناوری نیز در این امر دخیل هستند. مثلا اینتل 25 میلیون دلار و ال جی اینوتک هم 8.5 میلیون دلار در این شرکت سرمایه گذاری می کند. گروه سرمایه گذاری سامسونگ 5 میلیون دلار و شرکت های خطرپذیر Parkway Venture Capital هم در مجموع 100 میلیون دلار سرمایه گذاری می کنند و Align Ventures گفته که 90 میلیون دلار سرمایه می‌آورد.

figire ai

از Figure ai چه می دانیم؟

در استارتاپ Figure مهندسان در حال کار بر روی ساخت ربات‌هایی هستند که بسیار شبیه انسان به نظر می رسد و قادر به حرکت است. این شرکت گفته است که امیدوار است ربات‌هایی بسازد که قادر است کارهای خطرناکی که انسان‌ها مجبور هستند انجام بدهند را به عهده بگیرد و به کمبود نیروی کار در بازار هم کمک کند.

مدیر اجرایی این شرکت آقای برت ادکاک گفته: «ما امیدواریم یکی از اولین گروه‌هایی باشیم که یک ربات انسان نما را به بازار عرضه می کنیم که می تواند مفید باشد و فعالیت های تجاری انجام دهد.»

نظر شما درباره ظهور چنین ربات هایی چیست و به نظرتان بشر می‌تواند ربات انسان نما مجهز به هوش مصنوعی بسازد؟