مدل‌های مختلف هوش مصنوعی این روزها بسیار پرکاربرد هستند و همه چیز را تغییر داده‌اند؛ از بیزینس‌ها گرفته تا خلق هنر! اما مدل‌های هوش مصنوعی یک سری مشکلات خاص خود را هم دارند.

یکی از مشکلات عمده ای که مدل‌های هوش مصنوعی دارند، محدودیت در طول خروجی متنی است که تولید می کنند.

در حال حاضر هوش مصنوعی‌های فعلی می‌توانند تا 2000 کلمه تولید کنند که معادل حدود 8 صفحه است. این مقدار در حالت عادی خوب است اما شاید گاهی برای مقالات تحقیقاتی، یا فیلنامه و کتاب خیلی کم باشد.

محققان دانشگاه Tsinghua فکر می‌کردند که دلیل این محدودیت، آموزش این مدل‌ها با مطالب کوتاه باشد. در تلاش برای کشف اینکه آیا با آموزش مدل‌ها با استفاده از مطالب بلندتر، می‌توان خروجی‌های طولانی‌تری دریافت کرد یا خیر، این تیم پژوهشی تصمیم به آزمایش این فرضیه گرفت.

جالب اینکه وقتی مدل را با داده‌های جدید طولانی آموزش دادند،‌ مدل توانست خروجی‌های طولانی‌تری هم بدهد. مدل جدید به این ترتیب مدل LongWriter نام گرفت.

محققان این تیم ادعا می‌کنند که مدل LongWriter می‌تواند مقالات تحقیقاتی طولانی، کتاب، فیلنامه و… را تولید کند. البته لازم است ملاحظات اخلاقی هم در چنین تولید محتواهای انبوهی نظر گرفته شود.

اما به‌هر حال این آزمایش نشان می‌دهد که مدل‌های هوش مصنوعی پتانسیل بزرگ‌تر شدن را دارند! و انسان‌ها می‌توانند با کمی کنجکاوی و آزمون و خطا از قدرت هوش مصنوعی استفاده‌ زیادی ببرند.

اگر دوست دارید تولید محتوا با هوش مصنوعی را امتحان کنید، حتما مقاله بهترین ابزارها برای تولید محتوا با هوش مصنوعی را بخوانید.