با ظهور ابزارهای ساخت ویدیو با هوش مصنوعی و فراگیر شدن استفاده از این ابزارها توسط عموم مردم،‌ باید منتظر رویدادهای جالبی مثل جشنواره فیلم هوش مصنوعی هم باشیم!

دومین جشنواره فیلم هوش مصنوعی

سال گذشته کمپانی Runway فستیوال فیلم کوتاه ساخته شده با هوش مصنوعی را برگزار کرد که شامل «۳۰۰ فیلم کوتاه ساخته شده با هوش مصنوعی» بود و این جشنواره با موفقیت و اقبال همراه شد. اما امسال تعداد فیلم‌هایی که در این فستیوال شرکت کردند به ۳۰۰۰ عدد رسید! افرادی که در این جشنواره شرکت کردند شامل فیلمسازان،‌ هنرمندان،‌ سرمایه گذاران و داوران بودند که ۱۰ فیلم کوتاه ساخته شده با هوش مصنوعی را در مرحله فینال را تماشا کردند.

آقای پل تریلو، فیلم‌ساز هوش مصنوعی در این فستیوال گفت:‌ «استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی بین کارگردانان و فیلم‌سازان زیاد شده است اما دوست ندارند به استفاده از هوش مصنوعی اعتراف کنند! حتی بعضی از آن‌ها وانمود می‌کنند که مخالف هوش مصنوعی هستند اما در حقیقت از این ابزارها استفاده می‌کنند!»

کارگردان‌ها و فیلم‌سازان حاضر در این جشنواره اذعان داشتند که اکثریت مردم یا جامعه هنرمندان در مقابل هوش مصنوعی گارد دارند و استفاده از آن را محکوم می‌کنند؛‌ اما هوش مصنوعی یک ابزار کاربردی است که می‌تواند به پرورش خلاقیت و ایده پردازی هنرمندان کمک کند.

ابزارهای برتر ساخت ویدیو با هوش مصنوعی در حال حاضر شامل هوش مصنوعی Sora و هوش مصنوعی Pika می‌شود. به نظر شما این ابزارها ممکن است جای هنرمندان واقعی را بگیرد یا به هنرمندان کمک می‌کند؟