یک سال و نیم پیش بود که ChatGPT به دنیا معرفی شد و یک انقلاب بزرگ آغاز شد:‌ انقلاب حضور هوش مصنوعی در صنعت و مشاغل. از آن زمان فناوری هوش مصنوعی تغییرات و پیشرفت‌های زیادی داشته و مشاغل بسیار زیادی تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. یکی از مهم‌ترین مشاغلی که تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار گرفته،‌ شغل نویسندگی است!

ابزارهای تشخیص هوش مصنوعی:‌ مفید یا بی‌فایده؟

هوش مصنوعی هم آثار نویسندگان را می دزدد،‌ هم شغل‌هایشان را می‌گیرد و اکنون با اتهامات نادرست،‌ بیکارشان می‌کند!

جدیدترین گزارشی که در وبسایت gizmodo منتشر شده،‌ به موضوع اشتباهات فاحش ابزارهای تشخیص هوش مصنوعی می‌پردازد. اینکه چقدر این ابزارها به اشتباه به نویسندگان اتهام محتوای هوش مصنوعی می‌زنند و از طرفی محتوای هوش مصنوعی را با محتوای انسانی اشتباه می‌گیرند!‌

برخی استارتاپ‌ها ادعا می‌کنند که ابزارهای تشخیص محتوای هوش مصنوعی آ‌ن‌ها می‌تواند با دقت 99 درصد، متون تولید شده توسط هوش مصنوعی را تشخیص دهند. اما مطالعات مختلف نشان می‌دهد که این ابزارها اشتباهات زیادی دارند و نویسندگان بی‌گناه را به اشتباه مورد اتهام قرار داده‌اند.

محققان و کارشناسان معتقدند که این ابزارها بسیار ناقص هستند و نمی‌توانند دقیق و واقعی محتوای مصنوعی را انسانی تشخیص دهند. از سوی دیگر، ما در دنیایی که پر از محتوای تولید شده با هوش مصنوعی است، به چنین ابزارهایی نیاز داریم، حتی اگر دقیق نباشد.

ابزارهای تشخیص هوش مصنوعی چگونه کار می‌کنند؟

به طور کلی، این ابزارها با شناسایی نشانه‌هایی مثل استفاده از کلمات غیر یکپارچه در متن،‌ استفاده از علایم نگارشی بیش از حد زیاد و گاها اشتباه،‌ گرامرهای بی‌نقص،‌ می‌توانند محتوای هوش مصنوعی را از متحوای انسانی تشخیص دهند. البته فقط چنین ادعایی دارند و در عمل نتوانسته‌اند به درستی تشخیص دهند!

به عنوان یک نویسنده از هوش مصنوعی استفاده کنیم یا نه؟

شکی نیست که هوش مصنوعی می تواند همراهی عالی برای نویسندگان محتوا باشد. صرفه جویی در وقت،‌ بالا بردن بهره روی،‌ کمک به ایده پردازی،‌ بهینه سازی متون و.. از جمله فواید و کاربردهای هوش مصنوعی برای نویسندگان است. اما اینجا یک اما وجود دارد!

یک نویسنده واقعی هرگز به هوش مصنوعی تکیه نمی‌کند بلکه از آن در کارش به عنوان دستیار استفاده می‌کند!‌

ابزارهای هوش مصنوعی مفید برای نویسندگی،‌ ترجمه و ویرایش محتوا در جهان زیاد است،‌ اما دو مورد از بهترین‌ها شامل هوش مصنوعی Gemini گوگل و همچنین چت ‌جی‌پی‌تی است!