تقریبا نیمی از مدیران اجرایی بین المللی در یک نظرسنجی گسترده گفتند که کسب‌وکارشان تا ده سال آینده دوام نخواهد آورد. آن‌ها دلیل شکست بیزینس هایشان را پیشرفت‌ فناوری‌هایی مثل هوش مصنوعی و همچنین تغییرات شدید آب و هوایی اعلام کردند.

نظرسنجی پرایس واترهاوس کوپرز از 4702 مدیر عامل و رهبران شرکت های موفق در سراسر جهان نشان داد که 45 درصدشان معتقدند با پیشرفت های فراوان هوش مصنوعی و همینطور بحران گرمایش جهانی، کسب و کارشان ظرف 10 سال آینده احتمالا از بین می‌رود مگر اینکه خود را با شرایط جدید وفق دهند.

هوش مصنوعی و تغییرات آب و هوایی

اینطور که به نظر می رسد این مدیران عامل نسبت به چشم انداز درآمد بیزینس هایشان مثل قبل خوشبین نیستند و درباره ضروت به روزرسانی کسب و کارها و سازگار شدن با شرایط جدید، یعنی هوش مصنوعی و تغییرات آب و هوایی، کاملا آگاه هستند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که رهبران کمپانی های بزرگ حالا کمتر نگران چالش‌های اقتصاد کلان هستند و اکثرشان انتظار دارند تعداد نیروی کار انسانی شرکت هایشان امسال 5 درصد افزایش یابد.

هر چند این روزها همه جا اخبار منفی و ترسناک از تاثیر هوش مصنوعی بر کسب و کارها و یا احتمال جایگزین شدن انسان‌ها با آن را می شنویم، اما در حقیقت این تکنولوژی ترسناک و شرور نیست! بلکه هوش مصنوعی در کسب و کارها به کمک انسان‌ها و سازمان‌ها می‌آید و باعث درامد بیشتر و زحمت کمتر ما انسان‌ها می‌شود. نظر شما در این باره چیست و نگاه شما به این موضوع خوشبیانه است یا بدبینانه؟