به نظر می‌رسد ادوبی حسابی برای رقابت در عرصه هوش مصنوعی‌های ویدیوساز نقشه و برنامه دارد. مدل هوش مصنوعی ویدیوساز ادوبی که از اوایل امسال منتشر شده بود اکنون با تعدادی ابزار جدید و خاص برای کاربران عرضه شده و اگر دوست داشته باشید می‌توانید با این ابزار برای خودتان ویدیوی دلخواهتان را بسازید. ویدیوی زیر را ببینید که هوش مصنوعی ویدیوساز ادوبی ساخته است:

معرفی ابزارهای مختلف هوش مصنوعی ویدیوساز ادوبی

دو ابزار جدید Text-to-Video و Image-to-Video که قبلا در ماه سپتامبر معرفی شده بودند، اکنون به‌صورت آزمایشی در نسخه وب ادوبی فایرفلای در دسترس قرار گرفته‌اند. شما می‌توانید با نوشتن پرامپت‌های متنی،‌ ویدیو بسازید و یا تصویر مرجع به ادوبی بدهید و برایتان از روی آن، ویدیو بسازد.

نکته بسیار کاربردی ابزار text-to-video این است که تنظیم پیشرفته جزییات ویدیو مثل فاصله از دوربین، زاویه دوربین، رنگبندی صحنه و.. کاملا دست شماست و با «توصیف متنی» به آن می‌رسید.

این قابلیت هم از امروز برای یک سری از کاربران فعال شده، و برای دیگر کاربران به مرور در روزهای آینده در دسترس می‌شود.

علاوه بر این به نقل از news.adobe، ابزار Generative Extend یکی از ابزارهای بسیاری کاربردی هوش مصنوعی ویدیوساز ادوبی است که به شما امکان می‌دهد که آغاز یا پایان کلیپ‌هایی که کمی کوتاه هستند را به مدت حداکثر دو ثانیه افزایش دهید یا حرکات ناخواسته یا مشکلات چشمی در صحنه را اصلاح کنید. همچنین می‌توانید با این ابزار افکت‌ صوتی و صدای محیط را تا ده ثانیه به ویدیوی خود اضافه کنید اما در مورد مکالمات یا موسیقی کاربرد ندارد.

ابزار Generative Extend از همین امروز برای مشترکین نسخه بتای پریمیر فعال شده است.

اما هوش مصنوعی ویدیوساز ادوبی محدودیت‌هایی نیز دارد؛ مثلا در حال حاضر طول ویدیوها فقط تا پنج ثانیه هستند و حداکثر کیفیت 720p است. همچنین یک سری اشکالاتی مثل لرزش کابل‌ها و پس‌زمینه‌های متغیر در ویدیوهایش مشاهده می‌شود.

البته خود ادوبی اعلام کرده که قصد دارد این نسخه را به مرور زمان بهبود ببخشد.

یکی از مزایای مهم این ابزارها این است که محتوای تولید شده با آن‌ها از نظر تجاری امن است، زیرا این مدل فقط روی محتواهای مجاز آموزش دیده و حق کپی رایت را نقض نمی‌کند.