دقیقا چند روز بعد از عرضه و خرید آیفون های 15، کاربران با مشکلات زیادی برخورد کردند. یکی از مشکلاتی که باعث شکایت کاربران شد و واکنش زیادی در فضای مجازی داشت، داغ شدن بیش از حد این گوشی بود. نسخه آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس مشکل داغ شدن بیش از حد دارند و علت آن هم وجود تراشه 3 نانومتری A17 است.

شکایات دیگری در مورد گردوغبار موجود در لنز دوربین ،ایرادات ظاهری در رنگ تیتانیوم، خط و خش موجود در نمایشگر و یکنواخت نبودن رنگ فریم تیتانیوم گزارش شده است.

این گزارش ها حاکی از آن است که گوشی های اپل بدون اجرای اپ ها و بازی های سنگین هم خیلی زود گرم می شوند.

آیفون 15 مورد آزمایش قرار گرفت و در نتیجه دما تا 46 درجه سانتی گراد افزایش پیدا می کند.

بعد از داغ شدن ایفون های 15 نوبت به باد کردن باتری رسیده است. تورم باتری به اندازه ای است که توانسته نمایشگر را از بدنه ی دستگاه جدا کند.

اپل علت اصلی داغ شدن آیفون 15 را اعلام کرد

طبق گزارش های پیشین علت داغ شدن آیفون 15 فریم تیتانیومی آن گزارش شده بود ولی اپل می گوید داغ شدن آیفون 15 پرو و 15 پرومکس ربطی با فریم آن ندارد و با آپدیت ios17 این مشکل برطرف خواهد شد.

بیانیه اپل در مورد علت داغی آیفون 15

به ادعای اپل، آپدیت های برخی از اپلیکیشن ها باعث افزایش فشار به دستگاه شده و این کمپانی برای رفع این مشکل با سازندگان برنامه های اینستاگرام، اوبر و بازی Asphalt 9: Legends در حال همکاری است.

اپل گفته: ما حالت های مختلفی را پیدا کرده ایم که آیفون در این حالت ها گرم تر از حد انتظار خواهد شد. دستگاه در روزهای اولیه به خاطر افزایش فعالیت های پس زمینه گرم تر از حالت عادی است.

همچنین اپل اعلام کرد که یک باگ در ios17 شناسایی کرده که می تواند روی تجربه بعضی از کاربران اثر بگذارد. اما این باگ با یک به روزرسانی حل خواهد شد. آپدیت جدید ios17 در اواخر ماه اکتبر منتشر خواهد شد. البته این احتمال وجود دارد که اپل با انتشار یک آپدیت کوچکتر مانند iOS 17.0.3 این مشکل را برطرف کند.