تیم کوک، مدیر عامل اپل، به رسانه های بریتانیا اعلام کرده که شرکت اپل در حال کار در زمینه هوش مصنوعی مولد است و تصمیم دارد در آینده تعداد کارکنان متخصص در کشور بریتانیا را افزایش دهد.
بعد از اعلام اپل درباره ی اینکه می‌تواند نیم میلیون شغل در بریتانیا را حمایت کند، در مورد افزایش تعداد نیروهای متخصص در حوزه هوش مصنوعی گفت.

به گفته تیم کوک در مصاحبه با ایجنسی خبری PA، اپل در این زمینه استخدام می‌کند و انتظار دارد که استخدام‌ها در این زمینه در آینده افزایش یابد.

او افزود: “هوش مصنوعی در محصولات ما امروزه در سراسر جهان جایگاه دارد. این تکنولوژی در پشت ویژگی‌هایی مانند تشخیص افتادن (Fall Detection) در ساعت اپل، تشخیص تصادف (Crash Detection)، تشخیص فیبریلاسیون دستگاه قلب (Afib)، الکتروکاردیوگرام (ECG) و حتی تایپ پیش‌بینانه در آیفون است.”

همچنین تیم کوک تأیید کرده است که اپل حداقل در حال تحقیق در مورد ایجاد یک سرویس مشابه ChatGPT است.

بیشتر بخوانید: چت جی پی تی چیست؟

بنابراین، اپل به نظر می‌رسد که در زمینه هوش مصنوعی تولیدی فعالیت داشته باشد و قصد دارد تعداد کارکنان متخصص در این حوزه را در بریتانیا افزایش دهد. همچنین، اپل به تحقیقات در زمینه ایجاد سرویس‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مشابه ChatGPT نیز علاقه دارد.

تیم کوک در این بیان اشاره کرده که “هوش مصنوعی به طور واقعی در تمامی محصولات ما حضور دارد” و ادامه داده که “به طبیعت، ما همچنین در حال تحقیق در زمینه هوش مصنوعی مولد (Generative AI) هستیم، بنابراین بله، ما در این زمینه فعالیت‌های زیادی داریم.”

وی همچنین به بازدید خود از مرکز جدید اپل در باترسی پاور استیشن در بریتانیا و بازدید از مدرسه ابتدایی کاتولیک رومی St Mary’s نزدیک آن اشاره کرد. و در مورد حضور اپل در بریتانیا اظهاراتی داشت.

وی افزود: “بریتانیا پس از آمریکا و چین، سومین جمعیت کارمندی بزرگ ما در سراسر جهان از نظر کشوری است. این همچنین جامعه توسعه‌دهنده متمایزی برای اروپا است و همچنان دینامیک و پرانرژی فعالیت می‌کند.”

و ادامه داد: “ما علاقه داریم خدمت رسانی به بازار بریتانیا را انجام دهیم. ما 40 سال است که در اینجا هستیم، بنابراین این بازار برای ما بسیار مهم و تاریخی است که عمیقاً در اپل جاری شده است.”