با وجود این که OpenAI در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد و هفته ناآرامی را پشت سر گذاشته، شرکت رقیب آن، آنتروپیک خبر از یک به روزرسانی جدید از چت بات Claude.ai داد. آنتروپیک زیر سایه حمایت گوگل و سرمایه گذاری آن فعالیت دارد و چت بات آن با chatgpt در حال رقابت است.

به تازگی آنتروپیک اعلام کرده که در آخرین به روزرسانی از چت بات، Claude 2.1، توانایی دریافت تا 200,000 توکن به صورت همزمان برای کاربران سطح Pro را دارد که به گفته شرکت، با معادل بیش از 500 صفحه متن برابر است. یعنی مدل جدید Claude 2.1 قابلیت پشتیبانی از 150 هزار کلمه را در یک پرامپت دارد و می توان از آن برای تحلیل کدبیس ها استفاده کرد.

ویژگی جدید Claude.ai

همچنین آنتروپیک اعلام کرده که کلود می تواند کارهایی مانند جستجو در وب یا استفاده از یک ماشین حساب از طریق ابزارهای قابل سفارشی‌سازی را انجام دهد. در حال حاضر این چت بات هوشمند توانایی پشتیبانی از دستورات سفارشی و پایدار و یک پنجره آزمایشی جدید برای آزمایش پرس‌وجوها دارد. Anthropic ادعا کرده دقت مدل Claude 2.1 نسبت به مدل قبلی افزایش پیدا کرده و در حال حاضر API آن در دسترس است.

Anthropic پستی را در پلتفرم X منتشر کرد و در مورد این قابلیت جدید توضیح داد.

ادعای آنتروپیک در مورد Claude

ویژگی 200,000 توکنی دو برابر حجمی است که Claude قبل از این قابلیت داشته است. آنتروپیک ادعا می کند برای اولین بار در صنعت هوش مصنوعی این ویژگی را اضافه کرده و این ویژگی این امکان را می‌دهد که بر روی آپلود کدهای کامل یا اثراتی مانند ‘ایلیاد’ مطالعه کند. تعداد بالاتر توکن‌ها به‌صورت انحصاری برای پلن Pro شرکت می‌باشد.

قابلیت جدید ابزار بتا که آنتروپیک به Claude.ai اضافه کرده، آن را به سمت رقابت با ChatGPT کشانده است. در پایان آنتروپیک اعلام کرد که کنسول توسعه دهنده خود را با یک پنجره آزمایشی به روز کرد و قابلیت اختصاص دادن دستورات سفارشی و پایدار به Claude را اضافه کرده است. مشابه GPT-4، این به این معنی است که شما می‌توانید چت‌بات را به‌طور خاص یا با شخصیت‌های خاصی پاسخ دهید. البته قبل از آنتروپیک، قابلیت سفارشی سازی چت بات را، OpenAI به chatgpt4 اضافه کرده بود.