آمازون بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان و سومین برند با ارزش دنیا است. امازون با داشتن تعداد زیادی فروشنده و خریدار و دسترسی به انبارهای بزرگ و سیستم ارسال پستی قوی رضایت همه خریداران و فروشندگان را تضمین کرده است. جدا از همه اینها تنوع محصولات و تعدد فروشندگان باعث می‌شود تا کاربر حتما محصول مورد نظر خودش را به دست آورد. بسیاری از تاجران و برندهای بزرگ هم در آمازون فعال هستند و حساب‌های معتبری در این پلتفرم اینترنتی به وجود آورده‌اند. ثبت نام در آمازون انواع مختلفی دارد از ثبت نام به عنوان فروشنده تا ثبت نام به عنوان خریدار. در ادامه این مقاله به آموزش ثبت نام در آمازون به روش‌های مختلف خواهیم پرداخت.

عناوین مقاله

آمازون چیست؟

آمازون یک شرکت آمریکایی فراملیتی است که در سال 1994 توسط جف بزوس به وجود آمد. فروشگاه الکترونیکی آمازون در آغاز به عنوان یک شرکت خرید و فروش آنلاین کتاب شروع به کار کرد. رفته رفته با افزایش شهرت این سرویس محصولات دیگری نظیر لباس، تجهیزات الکترونیکی و … به آن اضافه شد.

آمازون به دلیل مزایایی چون گسترش و تنوع محصول، قیمت مناسب و خرید امن روز به روز آمار خریداران و فروشندگانش را بالا برد. سیستم ارسال پستی آمازون و در اختیار دادن انبار به فروشندگان کار فروشندگان را در این سایت بسیار راحت کرد. آمازون در سال‌های اخیر با تهیه خدماتی از جمله دستیار آمازون سطح خدمات خود را مدرن‌تر و پیچیده‌تر کرده است.

آموزش ثبت نام  آمازون با ایمیل

ثبت نام در آمازون انواع مختلفی دارد. در اینجا به یکی از روش‌های ثبت نام در آمازون می‌پردازیم. برای آموزش ثبت نام آمازون با ایمیل باید ابتدا وارد سایت آمازون شویم.

  • به سایت آمازون وارد شوید.
  • پس از ورود به سایت از قسمت بالا سمت راست، تب کشویی account & lists را انتخاب کنید.
  • چنانچه برای اولین بار است که در آمازون ثبت نام می‌کنید، از پایین دکمه زرد رنگ submit هایپرلینک آبی رنگ start here که روبروی عبارت new customer قرار دارد را انتخاب کنید.
  • پس از کلیک روی start here وارد صفحه‌ای خواهید شد که از شما نام کاربری، ایمیل یا شماره موبایل، پسورد و تکرار پسورد را می‌خواهد.

نکته: پسورد باید حداقل حاوی 6 کاراکتر باشد.

  • پس از وارد کردن اطلاعات مورد تایید کد فعالسازی به ایمیل شما ارسال می‌شود. پس از تایید کد فعالسازی پروفایل شما ساخته می‌شود و در بالا سمت راست پروفایل شما شکل می‌گیرد. در این حالت می بینید که اسم شما در آن بالا قرار گرفته است.
  • در ادامه باید فرمی حاوی آدرس و اطلاعات پستی خود پر کنید و اطلاعات کارت اعتباری خود را به آن بیافزایید. البته این مرحله اختیاری است، می‌توانید آن را به بعد موکول کنید اما به هنگام خرید به آن نیاز خواهید داشت. برای این کار وارد account and list شوید و روی گزینه Account کلیک کنید. از بخش آدرس اطلاعات آدرس خود را وارد کنید.
  • برای اضافه کردن کارت اعتباری یا تعیین روش پرداخت هم از account and list گزینه account را انتخاب کنید و با انتخاب گزینه 1click setting روش پرداخت خودتان را تعیین نمایید.

پس از اضافه کردن این اطلاعات به راحتی می‌توانید خرید خود را فعالسازی کنید.

آموزش ثبت نام آمازون با شماره مجازی

ثبت نام با شماره مجازی مشابه ثبت نام با ایمیل است. در این حالت در بخش ایمیل یا شماره موبایل به جای ایمیل یک شماره موبایل باید وارد کنیم. برای این کار به خرید شماره مجازی امازون نیاز خواهیم داشت. پس از خرید شماره مجازی از پنل نامبرلند آن شماره را وارد بخش email or phone number   میکنیم. کد فعالسازی به پنل نامبرلند ارسال می‌شود. کد را کپی کرده وارد حساب آمازون خود می‌شویم. همچنین می‌توانید در بخش‌هایی برای تکمیل حسابتان پس از ساخت حساب روی add phone number کلیک کنید. برای اضافه کردن شماره مجازی به اکانت ساخته شده آمازون هم به همین روش عمل خواهیم کرد.

آموزش ثبت نام آمازون به عنوان فروشنده

فعالیت در آمازون به عنوان فروشنده آرزوی بسیاری از کاربران است. دسترسی به تجارت بین‌المللی، واحد پولی معتبر و مخاطب گسترده از مزایایی است که شما در صورت عضویت در آمازون به آن دسترسی خواهید داشت. از آنجا که بسیاری از برندهای بزرگ در آمازون هستند، فعالیت در آمازون به افزایش شهرت و اعتبار برند شما کمک می‌کند. در ادامه به آموزش ثبت نام آمازون به عنوان فروشنده خواهیم پرداخت.

به نسخه آمازون ویژه فروشندگان می‌رویم. در این بخش ما هم قادر خواهیم از طریق signup ثبت نام را انجام دهیم، هم می‌توانیم وارد explore pricing شویم. وقتی وارد این بخش می‌شویم دو مدل فعالیت به عنوان فروشنده به ما پیشنهاد می‌شود. فعالیت به صورت فردی یا individual یا فعالیت professional در ادامه به توضیح این دو خواهیم پرداخت.

تفاوت اکانت فردی یا حرفه‌ای

با اکانت فردی یا individual شما تا چهل محصول را می‌توانید به فروش برسانید چنانچه محصولات شما از این تعداد عبور کرد، بایستی اکانت حرفه‌ای یا professional تهیه کنید. اکانت فردی مناسب کسانی است که به طور تفننی یا به تعداد پایین به داد و ستد در آمازون می‌پردازند.

ساخت اکانت فروشندگی

روی create new account کلیک کنید و ایمیل و پسورد خود را وارد نمایید. سپس تعیین کنید که طرح فروشندگی شما professional است یا individual و در مرحله آخر کد فعالسازی را دریافت نموده و وارد کنید.

در این مرحله روی create amazon account کلیک نمایید. پس نوع تجارت و محل تجارت خودتان را تعیین نمایید. انواع تجارت‌های آمازون به شرح زیر هستند.

  • تجارت‌های دولتی
  • تجارت‌های عام المنفعه
  • تجارت‌های خصوصی
  • تجارت‌های خیریه
  • هیچکدام، من به طور فردی تجارت می‌کنم.

در مرحله بعد اطلاعات شخصی خودتان را مطابق شکل زیر وارد نمایید.

سپس محل تجارت و اطلاعات مربوط به کارت بانکی یا پرداخت خود را وارد نمایید.

در مرحله بعد نوع فروشگاه خود و محصولات حاضر در آن را از طریق این سوالات چند گزینه‌ای اعلام کنید. در این حالت ثبت نام شما کامل شده است و در مرحله بعد باید راستی آزمایی دو مرحله‌ای را تعیین کرده و مراحلی نظیر افزودن محصول را طی کنید.

جمع بندی

حضور در آمازون چه به عنوان خریدار و چه به عنوان فروشنده بسیار جذاب به نظر می‌رسد. دسترسی به خرید امن، قیمت مناسب، ضمانت کافی ایده‌آل هر خریداری است. در آمازون می‌توانید با کمترین زحمت به کالاهای لوکس و به روز دسترسی داشته باشید. چنانچه قصد فروش دارید می‌توانید روی بازار بزرگ، مخاطب بین‌المللی و درآمد دلاری حساب کنید. نامبرلند کار شما را برای استفاده از امازون راحت کرده است.