سرانجام شرکت Humane بعد از ماه ها معرفی، اولین محصول خود را رونمایی کرد. این محصول نمایانگر آینده وسایل الکترونیکی با هوش مصنوعی است.

یک گجت پوشیدنی که جایگزین گوشی های هوشمند خواهد شد و ارزش آن 699 دلار است. یک دستگاه مربع شکل و یک باتری که به طور مغناطیسی می توانید به لباس خود وصل کنید. علاوه بر هزینه خرید محصول، لازم است هزینه اشتراک ماهانه 24 دلاری Humane را هم بپردازید که به شما یک شماره تلفن و پوشش داده از طریق شبکه T-Mobile ارائه می‌دهد. بر اساس گفته این شرکت، عرضه این دستگاه از اوایل سال 2024 شروع می‌شود و پیش خرید آن هم در نیمه نوامبر خواهد بود

آشنایی با قابلیت های AI Pin

این گجت مربعی شکل حدود 34 گرم وزن دارد و وزن باتری بوستر آن حدود 20 گرم است. یک دوربین 13 مگاپیکسلی داخل این گجت قرار دارد و با به روزرسانی نرم افزار می توان با آن ویدیو هم ضبط کرد. از طریق صدا، دوربین، حرکات و جهت گیری دست کاربر و پروژکتور کوچک داخلی آن را کنترل کرد.

گجت AI Pin از طریق یک نرم افزار، AI Mic، به مدل های پیشرفته هوش مصنوعی متصل می شود و قابلیت های خود را از آن ها دریافت می کند. AI Pin با هوش مصنوعی OpenAI مدل GPT-4 کار می کند. به گفته Humane دسترسی به اکانت ChatGPT یکی از ویژگی های اصلی دستگاه است. Humane از سیستم عامل Cosmos در این گجت استفاده کرده تا درخواست های کاربران را به طور خودکار به ابزارهای مناسب هدایت کند و به دانلود و مدیریت برنامه ها نیازی نداشته باشد.

این دستگاه فاقد نمایشگر است و Humane  به جای آن از یک پروژکتور داخلی استفاده کرده که اطلاعات را با رنگ سبز روی کف دست کاربر نمایش می دهد. قابلیت جذاب دیگر آن Trust Light است که باعث می شود موقع ضبط ویدیو و صدا یا عکس گرفتن از طریق چشمک زدن یک چراغ زرد، به شما اطلاع داده شود.

این دستگاه در واقع چه کارهایی می‌تواند انجام دهد؟

Humane در نظر دارد دستگاهی را طراحی کند که با یک دستور ساده متنی کار انجام شود و در حال تلاش برای ساخت چنین دستگاهی است.  به این ترتیب، برای طراحی این گجت، تمام پیچیدگی های غیرضروری را از رابط کاربری فناوری حذف می کند و . این دستگاه صفحه اصلی یا تنظیمات و حساب‌های متعددی برای مدیریت نخواهد داشت.

با این گجت می توانید صحبت کنید، درخواست هایی که دارید را مطرح کنید و عکس بگیرید؛ تمامی این موارد به طور خودکار بدون نیاز به تاچ کردن اتفاق می افتاد.

داخل این دستگاه یک میکروفون وجود دارد که می تواند پیام صوتی شما را بررسی کند و این کار سرعت دسترسی شما را افزایش می دهد. همچنین به کمک این گجت با صدای خود پیام متنی بنویسید. پشتیبانی از بلوتوث نیز موجب می شود که بتوانید به هدفون های بلوتوث دار متصل شوید و موسیقی مورد علاقه خود را گوش دهید.

به طور کلی با وجود اسپیکر، میکروفون، بلوتوث و دوربینی که دارد، پیام رسانی و برقراری تماس صوتی، اطلاع از صندوق ایمیل، دریافت اطلاعات تغذیه ای از غذا با نگه داشتن دوربین جلوی آن و عکس گرفتن از کارهایی است که این  AI Pin  انجام می دهد.

لازم به ذکر است این مدل ابتدایی از این گجت است و شرکت تولید کننده امیدوار است این دستگاه هم مانند گوشی هوشمند تکامل پیدا کند.