عناوین مقاله

Chatgpt  و ساخت موزیک

پیشتر در مقاله‌ای به ساخت موزیک با chatgpt پرداخته بودیم. استفاده جوک باکس chatgpt برای ساخت آهنگ‌های ساده و کمکی جهت گذاشتن روی بازی‌ها یا تیتراژ ویدئوهای یوتیوب کاربرد داشت. اما قطعا بسیاری از کاربران هوش مصنوعی به دنبال استفاده تخصصی تر و پیشرفته‌تر برای ساخت موزیک ویدئو با هوش مصنوعی هستند.

همانطور که می‌دانید چت بات هوش مصنوعی چت جی پی تی بسیار مفید است. چرا که اطلاعات بسیاری را به کاربر خود می‌دهد. این چت بات که قادر به برنامه نویسی پیشرفته است. قادر به نت نویسی هم خواهد بود. اما چگونه چت جی پی تی را مجبور به نت نویسی کنیم؟

نت نویسی با چت جی پی تی

همانطور که می‌دانید نت در ایجاد موسیقی نقش حیاتی دارد و به نوعی الفبای موسیقی است. موسیقی اروپایی متشکل از هفت نت اصلی و پنج نت فرعی است که این آمار در موسیقی ایرانی به 24 هم می‌رسد. اگر بخواهیم صدای خواننده هم به آن بیفزاییم، مولفه‌هایی مانند حجم صدا یا فالش نبودن آن اهمیت دارد.

فرص کنید ما در چت بات به chatgpt  بگوییم “یک آهنگ دو دقیقه‌ای  2/4 در “دو ماژور” مناسب موسیقی پاپ قابل اجرا با گیتار به ما بده”

give me two minutes chord progression in c major 2/4 fit for guitar on pop style

در ادامه خواهیم دید چت جی پی تی چنین جوابی به ما خواهد داد.

حالا ما مجموعه ای نت داریم.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی چیست؟

ترانه نویسی برای ساخت موزیک ویدئو با هوش مصنوعی

همانطور که می‌دانید اوپن ای آی قادر است که برای شما شعر و داستان هم بنویسد. عملکرد اوپن ای در سرودن ترانه انگلیسی قابل قبول است. فرض کنیم می‌خواهیم یک آهنگ عاشقانه متناسب با ریتم 2/4  در سبک پاپ داشته باشیم، این را هم از chatgpt  می‌خواهیم.

اگر در chatgpt عبارت زیر را کار کنیم چت جی پی تی به ما شعری خواهد داد.

give me love style lyric fit for 2/4 pop music

ساخت آهنگ نوشته شده با chatgpt

در اینجا به نظر می‌آید که کار ما با chatgpt تمام شده است. حالا باید این آهنگ را بسازیم. می‌توانیم از نرم افزارهای آفلاین تحت ویندوز مثل FL studio یا Sibelius استفاده کنیم. و با قرار دادن نت‌های ساخته شده با chatgpt در این نرم‌افزارها به آهنگ مورد نظر برسیم.

ساخت موزیک ویدئو با chatgpt

حالا که موزیک ما تکمیل شد ما بایستی به دنبال ساخت ویدیو با هوش مصنوعی برویم. برای ساخت فیلم با هوش مصنوعی روش‌های گوناگونی پیشنهاد می‌شود. نرم افزارهای تولید فیلم از متن به کار ما نمی‌آیند. چرا که ما قصد داریم تا برای موزیک ویدئو فیلم متنوع و چشم نوازی بسازیم.  همانطور که برای ساخت فیلم با chatgpt از سرویس‌های ساخت عکس با هوش مصنوعی استفاده کردیم می‌توانیم این بار هم به این سرویس‌ها متوسل شویم.

ما تعداد زیادی عکس با هوش مصنوعی میسازیم و به صورت فریم به فریم به آن حرکت می‌دهیم. آنگاه یک فیلم خواهیم داشت که همخوانی آن با موزیک ساخته شده باعث می‌شود تا ما پروژه ساخت موزیک ویدئو با هوش مصنوعی را تکمیل کنیم. پس از گرفتن تعداد زیادی عکس می‌توانید با استفاده از نرم‌افزارهای ویرایش گر فیلم تحت بستر ویندوز نظیر پریمیر آن‌ها را تکمیل کنید.جدای از همه اینها دیده‌ایم که دال ای تصاویر معروف خودش مثل تصویر فضانوردی که اسب می‌راند را تبدیل به انیمیشن کرده است.

ساخت موزیک ویدئو با هوش مصنوعی و سرویس‌های دیگر

اکنون وقت آن است که با نوع دیگری از هوش مصنوعی آشنا شویم. این هوش مصنوعی که کار شما را در ساخت موزیک ویدئو  بسیار ساده خواهد کرد. هوش مصنوعی تبدیل متن به انیمیشن نام دارد. از معروفترین نمونه‌های این هوش مصنوعی می‌توان به Bhuman ، کایبر و DID اشاره کرد.

سخن آخر

همانطور که می‌دانید هوش مصنوعی کار هنرمندان را بسیار ساده کرده است. هوش مصنوعی در وقت و هزینه کاربران اینترنت و هنرمندان صرفه جویی قابل توجهی می‌کند. برای کسانی که به دلیل کمبود دانش و کمبود امکانات نمی‌توانند موزیک ویدئو بسازند. ساخت موزیک ویدئو با هوش مصنوعی بسیار مفید به نظر می‌رسد. برای ساخت موزیک ویدئو چندین مهارت کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. این مهارت‌ها شامل ترانه سرایی، نوازندگی، خوانندگی، تدوین، کارگردانی و ساخت ویدئو است. برای ساخت موزیک ویدئو هم به چند سرویس هوش مصنوعی و نرم افزار آفلاین تحت ویندوز نیاز خواهید داشت. یکی از این سرویس‌ها chatgpt است که به شما در ساخت موزیک ویدئو  کمک می‎کند و شما می‎توانید با استفاده با از این ترکیب  آثارهنری ارزشمندی تولید کنید.