مدیرعامل استارباکس، برایان نیکول، در رویداد Dreamforce اعلام کرده است که این برند جهانی قهوه بهطور جدی در حال استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود تجربه مشتری و پشتیبانی از کارکنان خود است. به گفته او، سیستم جدیدی به نام Green Dot بهعنوان «دستیار هوشمند باریستا» در فروشگاههای استارباکس فعال شده است.
جدیدترین اخبار تکنولوژی هوش مصنوعی و شبکههای اجتماعی را در نامبرلند بخوانید.
بهگزارش Fortune، ابزار «Green Dot» از ماه ژوئن بهصورت آزمایشی آغاز شده و حالا در حال گسترش جهانی است. این ابزار به کارکنان فروشگاه کمک میکند مشکلات فنی تجهیزات را در لحظه حل کنند یا دستور ساخت نوشیدنیها را سریعتر دریافت کنند.
نیکول در این رویداد تأکید کرده است:
«ما نمیخواهیم تجربهی مشتریان رباتی شود، بلکه میخواهیم با کمک هوش مصنوعی، باریستاها زمان بیشتری برای ارتباط انسانی و سرویس شخصیسازیشده داشته باشند.»
در پشتصحنه نیز سیستم دیگری به نام Smart Q بهکار گرفته شده است تا «هرجومرج سفارشها» در شعبهها را کاهش دهد. این فناوری با تحلیل لحظهای سفارشهای حضوری، موبایل، تحویل درب منزل و درایو-ترو، بهترین ترتیب اجرای سفارشها را تعیین میکند تا نوشیدنیها در کمتر از ۴ دقیقه آماده شوند.
این سیستم همچنین از طریق نمایشگرهای دیجیتال، وضعیت هر سفارش را با سه وضعیت «دریافت شده»، «در حال آمادهسازی» و «آماده تحویل» به مشتری نشان میدهد.
استارباکس در حال آزمایش هوش مصنوعی در بخشهای مختلف مانند بینایی ماشین، زنجیره تأمین، پیشبینی فروش و زمانبندی شیفتها است.
اگر به استفادهی گوگل از هوش مصنوعی علاقهمند هستید، پیشنهاد میکنیم خبر «هوش مصنوعی جمینای در Google Docs» را در نامبرلند بخوانید.
