گوگل قابلیت‌های تازه‌ای به AI Mode افزوده است تا کاربران بتوانند از طریق جست‌وجوی هوشمند گوگل، به‌صورت خودکار بلیت کنسرت‌ها، رویدادها و حتی نوبت خدمات زیبایی و سلامت را رزرو کنند.

Soundcloud

جدیدترین اخبار تکنولوژی هوش مصنوعی و شبکه‌های اجتماعی را در نامبرلند بخوانید.

براساس گزارش TechCrunch، این ویژگی که فعلاً برای کاربران ایالات متحده در بخش آزمایشی Search Labs فعال است، با بهره‌گیری از هوش مصنوعی «عامل‌محور» (Agentic AI) طراحی شده تا تعامل کاربران با جست‌وجوگر گوگل را به سطحی کاملاً شخصی و کارآمد برساند.

کاربران می‌توانند به سادگی درخواست‌هایی مانند:

«دو بلیت ارزان برای کنسرت Shaboozey پیدا کن؛ ترجیحاً جای ایستاده طبقه پایین»
را در AI Mode وارد کنند.

هوش مصنوعی گوگل سپس در میان سایت‌های فروش بلیت جست‌وجو کرده و گزینه‌های لحظه‌ای و معتبر را جمع‌آوری می‌کند و در قالب یک فهرست تنظیم‌شده از قیمت‌ها نمایش می‌دهد. در نهایت، کاربر می‌تواند مستقیماً به صفحه خرید هدایت شود و فرآیند رزرو را تکمیل کند.

قابلیت‌های عامل‌محور گوگل ابتدا در ماه اوت معرفی شده بود و امکان رزرو رستوران‌ها را فراهم می‌کرد. حالا این فناوری به بخش‌های دیگری مانند خدمات زیبایی و سلامت نیز گسترش یافته است.

برای مثال، می‌توانید بگویید:

«برای سه نفر رزرو شام روز جمعه بعد از ساعت ۶ حوالی Logan Square با غذای آسیایی پیدا کن.»

AI Mode سپس با بررسی پلتفرم‌های مختلف رزرو، نتایج واقعی و قابل رزرو را پیشنهاد می‌دهد.

گوگل از زمان معرفی AI Mode در مارس ۲۰۲۵، تمرکز خود را بر رقابت با سرویس‌هایی مانند ChatGPT Search و Perplexity AI قرار داده است. این قابلیت اکنون در بیش از ۱۸۰ کشور فعال است و با امکاناتی مانند Canvas برای یادگیری و برنامه‌ریزی و Google Lens برای جست‌وجوی تصویری روی دسکتاپ ترکیب شده است.

گوگل تأکید کرده که این ویژگی همچنان در مرحله‌ی آزمایشی قرار دارد و ممکن است گاهی اشتباه کند، اما هدف آن «ارائه اطلاعات دقیق، باکیفیت و قابل اعتماد» برای کاربران است.

در تازه‌ترین اخبار مربوطه، دسترسی سریع‌تر به AI Mode در مرورگر کروم موبایل برای کاربران iOS و اندروید هم محقق شد.