فرض کنید در محل کارتان، به‌جای ساعت‌ها جست‌وجو در گزارش‌ها، یک لحظه از همکارتان بپرسید: «درآمد این ماه چقدر بوده است؟» و او در چند ثانیه با عدد، نمودار و تحلیل کامل پاسخ دهد. حالا گوگل می‌خواهد این نوع همکاری را با هوش مصنوعی ممکن کند.

گوگل Gemini Enterprise را معرفی کرده است که در مسیر هوشمندسازی محیط‌های کاری اهمیت ویژه‌ای دارد. این نسخه از Gemini ویژه‌ی شرکت‌ها طراحی شده تا کارمندان بتوانند داده‌ها و اسناد سازمانی خود را کاملا ساده به دست آورند و از تحلیل‌ها و پیشنهادهای هوشمند بهره‌مند شوند.

Soundcloud

جدیدترین اخبار تکنولوژی هوش مصنوعی و شبکه‌های اجتماعی را در نامبرلند بخوانید.

به گزارش TechCentral، سیستم Gemini Enterprise با مجموعه‌ی Google Workspace که شامل Gmail، Docs و Sheets می‌شود هماهنگ است و از «عامل‌های هوشمند» برای انجام وظایف مختلف پشتیبانی می‌کند.

شرکت‌ها می‌توانند عامل‌های سفارشی بسازند تا کارهایی مانند تحلیل داده، تنظیم گزارش یا پاسخ‌گویی به ایمیل‌ها را به‌صورت خودکار انجام دهند.

کدام برندها از Gemini Enterprise بهره می‌برند؟

گوگل اعلام کرده است که برندهای شناخته‌شده‌ای چون Gap، Figma و Klarna در حال استفاده‌ی آزمایشی از این نسخه هستند. این شرکت‌ها از Gemini برای افزایش بهره‌وری، خودکارسازی وظایف تکراری و کاهش زمان تصمیم‌گیری استفاده می‌کنند.

  • این تحول می‌تواند ساختار کار در شرکت‌ها را دگرگون کند و مفهوم «همکار دیجیتال» را به واقعیت بدل سازد. گوگل پیش از این نیز در همکاری با Figma قابلیت‌های هوش مصنوعی Gemini را وارد فضای طراحی کرده بود. جزئیات بیشتر درباره همکاری Figma و گوگل Gemini را اینجا بخوانید.