در تیتراژ انتهایی سریال Pluribus، پیامی کوتاه اما گویا درج شده است: «This show was made by humans.» (این سریال توسط انسانها ساخته شده است). این جملهی مختصر در زیر یادداشتی دربارهی حضور مربیان حیوانات در صحنهها قرار گرفته است؛ بیانیهای که میتواند نمونهای برای سایر تولیدات تلویزیونی باشد که میخواهند صراحتاً اعلام کنند در فرایند تولید خود از ابزارهای هوش مصنوعی بهره نبردهاند.
جدیدترین اخبار تکنولوژی هوش مصنوعی و شبکههای اجتماعی را در نامبرلند بخوانید.
در گفتوگوهای منتشرشده، خود وینس گیلیگان نیز با بیانیهای شدیداً منتقدانه نسبتبه روند استفاده از هوش مصنوعی اظهار داشته است: «من به فناوریای که با عنوان هوش مصنوعی میشناسند، اعتقاد ندارم. برای من این گرانترین و پرمصرفترین ماشین سرقت ادبی در جهان است».
وینس گیلیان روند بهکارگیری هوش مصنوعی را بهطور طنزآمیز با تصویر «گاو در حال نوشخوار علوفه» مقایسه کرده است. او در پست بلواسکای خود تولیدات ساخته شده با هوش مصنوعی را «یک حلقهی بیپایان از مضامین پسزده و بازیابیشده» عنوان کرد و خطاب به سیلیکونولی نوشت: «باز هم جهان را بههم زدید.»
این تأکید بر «انسانمحوری» در زمانی مطرح میشود که تولید محتوا با کمک هوش مصنوعی در بسیاری از بخشهای صنعت تلویزیون و سینما روند رو به رشد دارد. گیلیگان با انتخاب این رویکرد، قصد دارد همچون برندی برای تولیدات انسانی عمل کند و از سوی دیگر، پیام ضمنی ارسال میکند که تولید خلاقانهی تماماً انسانی هنوز ارزش و قابلیت دیدهشدن دارد.
سریال Pluribus علاوه بر اینکه از منظر تولید، انتخاب روشنی اتخاذ کرده است، داستانی دارد که توجه منتقدان را جلب کرده است. این سریال علمیـتخیلی با بازی Rhea Seehorn، محصول اپل تیوی پلاس است و از ماه نوامبر بهنمایشدرمیآید.
اظهارات اخیر کارگردان سریال بریکینگبد در حالی منتشر شده است که مدلهای هوش مصنوعی هر روز در حال جابهجا کردن مرزهای خلاقیت و تولید محتوا هستند. چینیها بهتازگی هوش مصنوعی Kimi-k2 را منتشر کردهاند که در زمینههای کدنویسی و استدلال موفق به سبقت از رقبای آمریکایی خود شده است.
