هرساله با معرفی نسخه جدید آیفون و نسخه جدید اصلی ios کاربران متوجه اشکالات عجیبی می‌شوند که اپل با یک آپدیت این مشکلات را حل می کند. آیفون 15 پرو و پرومکس در ابتدا با مشکل داغ شدن بیش از حد روبرو بودند و اپل در طی بیانیه‌ای اعلام کرد که با یک آپدیت نرم افزاری این مشکل حل می شود و بعد از چند روز آپدیت جدیدی برای ios17 منتشر شد.

پس از همچین گزارشی باگ جدیدی از گوشی‌های آیفون 15 پرو و پرومکس منتشر شده و آن هم مشکلات مربوط به Wi-Fi است.

مشکل وای فای در آیفون‌ها

مشکل وای فای از زمان ارتقا به آیفون 15 یا iOS17 گزارش شده است. یک خواننده به نام دیوید چن، گزارشی را اعلام کرده که نشان می دهد برنامه ها نمی توانند محتوا بازگذاری کنند یا اتصال خیلی کند به نظر می‌رسد. همچنین کاربر دیگری در مورد تاخیر غیر عادی آیفون 15Pro Max او در اتصال به وای فای است.

مشکلات مشابه دیگری هم وجود داشته است. کاربر دیگری موقع اتصال به وای فای، متوجه شد که محتواها در برنامه هایی مانند Threads، TikTok، یا حتی Safari بارگذاری نمی‌شوند. همچنین این کاربر اعلام کرده که گاهی اوقات مشکل بعد از چند دقیقه حل می‌‌شود اما در برخی موارد لازم است که به صورت دستی وای فای را قطع کنم و مجدد وصل شوم تا کار کند.

در ادامه این کاربر بیان کرد که تصورش این بود که مشکلات مربوط به شبکه هستند اما بعد متوجه شد که این مشکل فقط در آیفون 15 Pro Max و iPad Pro M2 وجود دارد و هر دوی آن‌ها با آخرین نسخه ios 17 اجرا می‌شدند. اما همچنان می‌توانم از همان شبکه با کامپیوتر مک خود وبگردی کنم.

راهکار برطرف شدن مشکل وای فای چیست؟

اگر بعد از به روز رسانی ios17 مشکل وصل شدن به Wi-Fi دارید، باید منتظر بمانید تا اپل برای حل این مشکل مجدد آپدیت جدید خود را ارائه دهد. اما اگر هنوز از ورژن های قبلی ios استفاده می‌کنید و مشکل حل وای فای دارید با Forget This Network را تست کنید.