ایلان ماسک مدت‌هاست علاقه زیادی به وسایل نقلیه خودران دارد و ادعا می‌کند این خودروها یکی از مهم‌ترین محصولات تسلا خواهند بود. اما باوجود وعده‌های بزرگی که همیشه داده، سال‌های زیادی گذشته بدون اینکه چنین خودروهایی ببینیم.

حالا دوباره ایلان ماسک بعد از ظهر جمعه، پستی در X  گذاشت و خبر از تاکسی‌های خودران جدید تسلا داد.

پست او ساده بود و شامل هیچ جزئیاتی نمی‌شد. فقط نوشته بود: «تسلا روباتاکسی در 8/8 رونمایی می‌شود.» این خبر آنقدر مهم بود که پس از توئیت ماسک، سهام تسلا در معاملات طولانی مدت بیش از 3 درصد افزایش یافت. ایلان ماسک قبلا چندباری هم گفته بود که می‌توانید تاکسی خودران بخرید و به مسافربری بفرستید تا برایتان درآمد زایی کند!

رویاهای ماسک در حوزه خودروسازی

ماسک در گذشته گفته بود که کارخانه تسلا می‌خواهد برای انسان‌ها خودروی خودران بسازد. او همچنین در گذشته گفته بود که خودروهای تسلا مجهز به قابلیت Full Self-Driving Capability خواهند بود که به تدریج در رانندگی بهتر و بهتر هم می‌شوند؛‌ طوری که راننده می‌تواند کاملا فرمان را به هوش مصنوعی ماشین بسپرد و خودش بخوابد!

چیزی که مشخص است این است که ایلان ماسک درباره تلفیق هوش مصنوعی و ماشین واقعا جاه طلبانه فکر می‌کند. به طور مثال در کارخانه تسلا فقط ماشین ساخته نمی‌شود بلکه ربات‌های انسان نما هم ساخته می‌شود. موضوع ماشین‌های ایلان ماسک برای کاربران همیشه جالب است طوری که پیش از این دیده بودیم قبل از عرضه خودروی سایبرتراک تسلا،‌ کاربران با هوش مصنوعی میدجرنی تصویری ساختگی از تصادف این خودرو ساخته بودند!