چند روز پیش بود که مایکروسافت در رویداد بزرگ خود قابلیت Recall را معرفی کرد. اگر خیلی خلاصه بخواهیم بگوییم این قابلیت صورت Local روی دستگاه شما اجرا می شود و هر کاری را که در رایانه خود انجام می دهید، ثبت می کند. مایکروسافت دلیل این ویژگی را ایجاد تجربه کاربری بهتر و سریع‌تر اعلام کرده. هرچند که بسیاری از کاربران نسبت به نقض حریم خصوصی خود و یا خطرات این قابلیت، اعلام نگرانی کردند.

نظر ایلان ماسک: این قابلیت شبیه فیلم‌های ترسناک آخرالزمانی است!

ایلان ماسک هم به تازگی نظرش را درباره قابلیت Recall اعلام کرده، او گفت: «این ویژگی خطرناک و نگران کننده، و بسیار شبیه سریال Black Mirror است! و من قطعا این قابلیت را روی سیستم های ویندوزی خودم غیرفعال می‌کنم.»

سریال Black Mirror درباره خطرات و بحران‌های از کنترل خارج شدن تکنولوژی است که چند سال پیش ساخته شده اما کم کم همه اتفاقات سریال در حال وقوع است!

بااین حال مایکروسافت گفته کسی جز خود کاربر دسترسی به اطلاعات ذخیره شده توسط قابلیت recall ندارد و اگر کسی دوست نداشت می‌تواند این قابلیت را خاموش کند.

مایکروسافت به تازگی خبر جالب دیگری را هم اعلام کرده! اینکه قرار است به زودی قابلیت ترجمه و دوبله ویدیوها به کمک هوش مصنوعی در دسترس کابرانش قرار گیرد.