در آخرین آپدیت ویندوز 11، نسخه Insider Preview Build 22635.3495 (KB5037000) ویژگیهای جذاب و جدید و همچنین تغییرات خوبی رخ داده است. از جمله این ویژگیها میتوان به اضافه کردن تبلیغات به منو اشاره کرد که مهمترین آن بهحساب میآید. علاوه بر این تغییرات بهبودهایی هم در Windows Spotlight و کوپایلوت انجام شده است.
هدف مایکروسافت از ایجاد تبلیغات در ویندوز 11
طبق خبر منتشر شده، هدف از ایجاد تبلیغات در منوی استارت، بهبود تجربهی کاربران است. در اینجا قرار است برنامههایی از فروشگاه مایکروسافت براساس الگو و ترجیحات کاربر که مورد علاقهش است، پیشنهاد داده شود. هدف دیگر این است که این ویژگی برای بهبود گروه بندی برنامههای نصب شده و نمایش برنامهها استفاده میشود تا تجربهی شخصی سازی ویندوز را در نسخه جدید بیشتر شود.
اگرچه هدف مایکروسافت از چنین آپدیتی این است که کاربران تجربه بهتری داشته باشند، اما نگرانیهایی هم در این زمینه وجود دارد؛ اینکه احتمال تداخل پیشنهادات با حریم شخصی یا شباهت به تبلیغات وجود دارد. اما مایکروسافت با امکان غیرفعال کردن این ویژگی این نگرانی را برطرف کرده است تا کاربران مطمئن شوند که کنترل کاملی روی محتوای منوی استارت دارند.
نگرانی کاربران از این تغییرات
در این بهروزرسانی تنظیماتی هم در Windows Spotlight اعمال شده تا کاربران تجربه جذاب تر و تعاملی تری داشته باشند. در این قابلیت کاربران میتوانند برای تصاویر پس زمینه و محتوا انتخاب پویایی داشته باشند و کاربران بیشتر با این ویژگی ارتباط بگیرند. کاربران قادر هستند که تصاویر را تغییر بدهند، لایک یا دیس لایک کنند و در کل تجربهای شخصی سازی اعمال کنند.
این تغییرات بخشی از تلاشهای مستمر مایکروسافت برای افزایش میزان درگیری و رضایت کاربران از جنبههای زیباییشناختی و کاربردی ویندوز ۱۱ است.
Windows Insider برنامه مهمی است که در مایکروسافت نقش مهمی هم بر عهده دارد. کاربران از این طریق بازخوردهایی را ارائه میدهند که برای شناسایی نقاط قابل بهبود، آزمایش ویژگیهای جدید، اطمینان از هماهنگی بهروزرسانیها با نیازها و انتظارات کاربران اهمیت زیادی دارد.