مایکروسافت در رویداد Build 2023، ویندوز کوپایلوت را معرفی کرد که یک هوش مصنوعی مولد است و قرار است در ویندوز 11 از این ویژگی استفاده شود. استفاده از هوش مصنوعی کوپایلوت قابلیت های زیادی را به این ویندوز اضافه می کند و باعث می شود کاربران بتوانند در فعالیت روزمره بیشترین بهره وری را داشته باشند.

به نظر می رسد مایکروسافت قصد دارد کوپایلوت را برای کاربران ویندوز 10 هم ارائه کند. همچنین گزارشی مبنی بر تایید این خبر از ویندوز سنترال منتشر شده است. دلیل اصلی این اقدام مایکروسافت این است که کاربران بیشتری به کوپایلوت دسترسی پیدا کنند؛ در نهایت این امر موجب می شود توسعه دهندگان بیشتری این محصول را بخرند.

به عبارتی دیگر، اگر این هوش مصنوعی روی ویندوز 10 هم عرضه شود، تعداد کاربران بیشتری به آن دسترسی پیدا می کنند و این باعث می شود که مایکروسافت به راحتی بتواند توسعه دهندگان را متقاعد کند که افزونه ها و برنامه های کاربری مفیدی برای آن بسازند.

بر اساس گزارش منتشر شده، کوپایلوت در ویندوز 10 همانطور کار می کند که قرار است در ویندوز 11 کار کند. دکمه کوپایلوت در نوار ابزار قرار می گیرد و تجربه کاربری مشابه آنچه که در ویندوز 11 وجود دار، اتفاق می افتد. تجربه کوپایلوت در ویندوز 10 و ویندوز 11 از همه لحاظ یکسان خواهد بود از جمله سازگاری با افزونه ها

مایکروسافت اخیرا روی کوپایلوت سرمایه گذاری زیادی کرده است.

در سمت ویندوز، کوپایلوت به طور رسمی در تاریخ 26 سپتامبر روی ویندوز 11 عرضه شد. مایکروسافت اوایل امسال بررسی عمیقی روی کوپایلوت انجام داده و اگر کاربران از کوپایلوت ناراضی باشند، خوشبختانه راه‌هایی برای حذف آن از ویندوز 11 وجود دارد. کوپایلوت ویندوز در حال حاضر به دلیل قانون بازارهای دیجیتال در اتحادیه اروپا در دسترس نیست، باید ببینیم آیا این وضعیت تغییر می کند یا خیر.