اینستاگرام برای دومین بار، فاصله بین اجرا تا عمل را کوتاه کرد. چندی پیش، خبر ” ساخت استیکر از روی عکس” منتشر شد و الان اینستاگرام این ویژگی را در دسترس کاربران قرار داده است. روز گذشته نیز “کلوز فرند برای پست و ریلز” را فعال کرد.
به کمک ویژگی جدیدی که اینستاگرام اضافه کرده، کاربران می توانند با استفاده از هوش مصنوعی، برای ریلز و استوری خود استیکر سفارشی بسازند. اینستاگرام از مدل هوش مصنوعی Segment Anything استفاده کرده و با آپلود عکس یا ویدیو از دوربین تلفن همراه یا انتخاب عکس و ویدیو در اینستاگرام، این استیکرها را ایجاد کنید.
برای ساخت استیکر فقط کافیست گزینه جدید Create را در کادر جستجوی استیکر انتخاب کنید، بر روی شیء داخل تصویر کلیک کنید و آن را برش بزنید؛ این ویژگی دقیقا مشابه همان ویژگی برش اپل که در iOS 16 عرضه کرد. همچنین ویژگی ساخت استیکر از روی حیوان خانگی مورد علاقه در iMessage اپل وجود دارد.
لازم به ذکر است که این قابلیت جدیدی که اضافه شده، متفاوت از استیکرهای هوش مصنوعی که پیشتر معرفی شدند و به کاربران این امکان را میدادند که متن را وارد کرده و با استفاده از ایدهها به صورت خودکار یک استیکر ایجاد کنند.
اینستاگرام این فناوری را در رویداد Meta Connect در ماه سپتامبر معرفی کرد و از مدل اساسی جدید خود برای ساخت تصویر به نام Emu بهره برد.
اضافه شدن فیلتر و قابلیت های جدید به اینستاگرام
علاوه بر این، اینستاگرام از فیلترهای جدید عکس برای پست ها هم رو نمایی کرد. این ویژگی در اوایل معرفی شده بود اما به مرور زمان به دلیل تمرکز روی ویدیو، استوریها و ریلز به پسزمینه رفته بود.
قابلیت جدید دیگری که به اینستاگرام اضافه شده، 10 صدای جدید برای تبدیل متن به گفتار در زبان انگلیسی است که از 6 قلم و استایل متن جدید هم پشتیبانی می کند.
اضافه کردن راههای جدیدی برای پیدا کردن صداهای محبوب یا دسترسی به مرورگر صدا از بالای لیست دوربین و نمایی بهینه از پیشنویسها، جایی که میتوانید پیشنویسها را تغییر نام دهید و آنها را زمانبندی کنید.
.همچنین اکنون میتوانید در حین جستجوی تصاویر و ویدئوهایی که میخواهید استفاده کنید، از امکان بزرگنمایی و جستجو در لیست دوربین خود استفاده کنید.
برای خلقکنندگانی که معیارها را پیگیری میکنند، اینستاگرام و فیسبوک یک معیار جدید برای ریلز با نام “Replays” اضافه میکنند که اکنون با “Initial Plays” ترکیب میشود تا یک شماره کل “Plays” فراهم کند.
این شماره کمی افزایش آمارهای ریلز را فراهم میکند، زیرا یک کاربری که یک ریل را دو بار یا بیشتر تماشا کند، همچنان به عنوان یک کاربر در نظر گرفته میشود – اما شماره “Initial Plays” همچنان به خلقکنندگان کمک میکند تا از دسترسی خود به نحوی مرتبط با کاربران انفرادی متوجه شوند. در آینده، Meta اعلام کرده است که خلقکنندگان قادر خواهند بود ببینند چند نفر از تماشاگران در یک نمودار Retention زمان واقعی تعاملی، ریل خود را تماشا میکنند.