دنیای بازی‌های کامپیوتری بسیار پیشرفت کرده است. اکنون جهان بازی‌های کامپیوتری به قدری جدی شده است که صحبت حضور آن در بازی‌های آسیایی و حتی المپیک است. اکنون بازی‌های کامپیوتری فقط یک تفریح نیستند. آنها می‌توانند یک تجارت پر سود، یک حرفه یا یک تخصص باشند. برای اینکه بهترین استفاده ممکن از بازی‌های کامپیوتری به خصوص بازی‌های آنلاین داشته باشید می‌توانید روی بعضی از پلتفرم‌ها حساب کنید. استیم یکی از آنها است و با آموزش ساخت اکانت استیم به راحتی می‌توانید از این پلتفرم‌ها استفاده کنید.

عناوین مقاله

استیم و کاربردهای آن

آموزش ساخت اکانت استیم به شما کمک می‌کند که به خرید و فروش بازی‌های کامپیوتری بپردازید یا بازی‌های رایگان بسیار خوبی را پیدا کنید. علاوه بر این می‌توانید بازی‌های چند نفره‌ای را در بستر اینترنت انجام دهید.

استیم برخی از اوقات می‌تواند به عنوان شبکه اجتماعی ویژه گیمرها عمل کند. کاری که پیش از این با خرید شماره مجازی دیسکورد هم می‌توانستید انجام دهید. یکی از مزایای استیم هم همین است که می‌توانید از نظرات و تجریبات دیگر گیمرها برای شناخت بازی یا بهبود کیفیت گیمینگ خودتان استفاده کنید.

البته بر خلاف دیسکورد که بیشتر یک شبکه اجتماعی است، استیم بیشتر یک فروشگاه بازی است که با ساخت اکانت استیم به آن دسترسی خواهید داشت. استیم را می‌توان بزرگترین فروشگاه آنلاین گیم در دنیا دانست. در صورت ساخت اکانت استیم به انواع بازی‌ها مثل بازی‌های پولی، بازی‌های مجانی و بازی‌های گروهی، بازی‌های بلاک چینی و بازی‌های استراتژیک دسترسی خواهید داشت. و اگر شما نکات لازم به هنگام آموزش ساخت اکانت استیم را رعایت کنید، می‌توانید به همه این بازی‌ها و انجمن‌ها دسترسی داشته باشید.

آموزش ساخت اکانت استیم

ساخت اکانت استیم از روش‌های مختلفی انجام پذیر است می‌توانید در ویندوز، مک و گوشی هم این کار را انجام دهید.

آموزش ساخت اکانت استیم در ویندوز و مک

پس از آنکه وارد صفحه استیم شدید می‌بینید که لوگوی مایکروسافت و اپل قرار دارند.

آموزش ساخت اکانت استیم، صفحه دانلود

اگر روی آیکون ویندوز دانلود کنید نسخه ویندوز برای شما دانلود می‌شود

خوش آمدگویی جهت نصب استیم

با کلیک بر روی next وارد مراحل نصب استیم شوید.

اگر روی هر کدام از آنها کلیک کنید نسخه نصبش به طور خودکار دانلود می‌شود. مطالب مربوط به آموزش ساخت اکانت استیم در مایکروسافت مشابه مطالب مربوط به آموزش ساخت اکانت استیم در مک هستند. شما می‌توانید توضیحات مربوط به مایکروسافت را برای مک هم به کار ببرید.

پس از کلیک روی آیکون مایکروسافت نسخه استیم ویژه ویندوز دانلود می‌شود،ابتدا محل نصب را تعیین کنید و  آن را نصب کنید.(با کلیک بر روی install و دکمه next).

آموزش ساخت اکانت استیم، انتخاب محل نصب

قسمتی از هارد خودتان را که می‌خواهید محل نصب استیم باشد وارد کنید.

نام اکانت و پسورد خود را وارد کنید و مشخصات مربوط به ایمیل، کشور محل اقامت ، تیک ربات نبودن و بالای 13 سال بودن را بزنید. در انتخاب کشور محل اقامت می‌توانید ایران را انتخاب کنید، در حال حاضر استیم محدودیتی روی کاربران ایرانی اعمال نکرده است.

ایمیل فعالسازی و کشور محل اقامت را وارد کنید.وارد کردن مشخصات ثبت نام

حالا به ایمیل خود بروید، ایمیل احراز هویت را از استیم بگیرید.

آموزش ساخت اکانت استیم، ارسال ایمیل تایید.

این ایمیل از سوی استیم به منظور فعالسازی حساب استیم وارد شده است.

اطلاعات لازم جهت ورود به سایت

با ثبت این اطلاعات می‌توانید در استیم لاگین کنید.

حالا نام اکانت و پسورد خود را وارد کنید و به محیط استیم بروید.

آموزش ساخت اکانت استیم، آشنایی با محیط استیم

صفحه کاربری استیم برای شما اینگونه است.

آموزش ساخت اکانت استیم از طریق اپ

پس از دانلود استیم باید در این صفحه روی join steam کلیک کنید و همانطور که می‌بینید تعداد کاربران آنلاین و کاربران در حال بازی را نشان می‌دهد. در این لحظه بیش از 28 میلیون کاربر آنلاین و بیش از 7.5 میلیون کاربر در حال انجام بازی وجود دارند. پس از کلیک روی join steam امکان ثبت نام برای شما فراهم می‌شود.

در صفحه بعد از شما ایمیل را می‌خواهد. در باکس اول ایمیل خود را وارد کنید و در باکس دوم به منظور تایید ایمیل، این ایمیل را برای دوم وارد کنید. سپس با انتخاب دو باکس زیر به استیم بگویید که بالای 13 سال سن دارید و ربات نیستید، پس از انجام کار صفحه مربوط به کپچا برای شما می‌آید.

آموزش ساخت اکانت استیم در گوشی

مراحل زیر را در اپ استیم به کار ببرید.

در مرحله بعد ایمیل فعالسازی به ایمیل شما ارسال می‌گردد. وارد ایمیل فعالسازی شوید، از آنجا به استیم می‌روید نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید و به محیط استیم بروید. درست مثل مراحلی که در راه‌اندازی استیم ویندوز توضیح دادیم.

آشنایی با محیط استیم

پس از آموزش ساخت اکانت استیم باید با محیط استیم آشنا شوید. منو‌های اصلی استیم که در بالای آن قرار گرفته‌اند به بخش‌های زیر تقسیم می‌شوند.

منوی استیم شامل آخرین بازی‌ها،بازی‌های رایگان و آخرین بازی‌های انتشار شده هستند.

در این بخش می‌توانید تنظیمات مربوط به ظاهر محیط استیم خود را هم انجام دهید.

  • منوی store یا فروشگاه: این منو ویژه عرضه آخرین بازی‌ها است، از این بخش می‌توانید بازی‌های مورد نظر را وارد کنید.
  • منوی library یا کتابخانه: در این بخش بازی‌هایی را که پیشتر انتخاب کرده‌اید، یا دیده اید را برای شما می‌آورید.
  • انجمن‌ها یا community : در این بخش انجمن‌های بسیاری از گیمرها وجود دارد که اطلاعات، نظرات و تجربیات خود را در اختیار دیگر کاربران قرار می‌دهند.
  • How to media group: در اینجا ویژگی‌های پروفایل خود را وارد می‌کنید نظیر مشخصات فردی و عکس پروفایل. در این بخش می‌توانید تم صفحه استیم خود و عکس بک گراند آن را تعیین کنید.

مزایای استفاده از شماره مجازی استیم

اینک این سوال پیش می‌آید که شماره موبایل چه نقشی در استفاده از استیم دارد، ثبت نام در استیم که بدون شماره موبایل هم انجام پذیر است. پاسخ این سوال ساده است اکانت‌هایی که شماره موبایل خود را اضافه کرده‌اند به تمام خدمات استیم دسترسی دارند. پس برای استفاده از خدمات استیم به شماره موبایل نیاز خواهید داشت.

پس از آموزش ساخت اکانت استیم باید بدانید که چگونه شماره موبایل را به استیم می‌توانیم اضافه کنیم. شماره مجازی نامبرلند می‌تواند به شما کمک کند تا چند اکانت استیم بسازید و با شماره هر کشوری از جهان در استیم مشارکت کنید.

از منوی بالای محیط استیم وارد بخش مربوط به پروفایل خود شوید. و روی Account … کلیک کرده  و از قسمت contact info روی add phone number  کلیک کنید. سپس اقدام به خرید شماره مجازی استیم نامبرلند کنید. شماره را از نامبرلند وارد استیم کنید، به صفحه دریافت کد می‌روید، همزمان کد فعالسازی در پنل نامبرلند می‌آید. کد را در استیم ثبت کنید، آنگاه شماره شما وارد استیم شده است.

بخش account details

از این بخش می‌توانید شماره موبایل خود را به استیم بیفزایید

آموزش ساخت اکانت استیم، اضافه کردن شماره موبایل

با کلیک روی add phone number محل وارد کردن شماره برای شما می‌آید.

تهیه شماره مجازی استیم از نامبرلند

شماره مجازی را از بخش استیم نامبرلند انتخاب کنید و روی دریافت شماره کلیک کنید.

محل ورود شماره در استیم

شماره را وارد کنید، کد به پنل نامبرلند می‌آید، از پنل آن را وارد استیم کنید.

اگر بخواهید شماره‌ای که با استیم خود لینک کرده‌اید را تغییر دهید امکان آن هم فراهم است. طبق همین شیوه و با گرفتن شماره مجازی جدید می‌توانید چنین کاری را انجام دهید.

سخن آخر

با استفاده از شماره مجازی استیم می‌توانید بدون آنکه از شماره خود استفاده کنید و با حفظ حریم شخصیتان به همه امکانات استیم دسترسی پیدا کنید. آموزش ساخت اکانت استیم به شما کمک می‌کند که در ویندوز، مک و اپ با استیم کار کنید، همانطور که می‌دانید برخی از بازی‌ها فقط در مانیتور بزرگ کامپیوتر انجام می‌شوند، پس ساخت اکانت استیم از طریق اپ و ویندوز را امتحان کنید.