پس از اضافه شدن سرویس پخش موزیک ویدیو به اسپاتیفای،‌ حالا این اپلیکیشن محبوب تصمیم گرفته با استفاده از هوش مصنوعی قابلیت جدیدی را برای کاربرانش فراهم کند. این قابلیت جدید به کاربران امکان می‌دهد براساس توضیحات متنی خودشان،‌ یک پلی‌لیست شخصی بسازند.

نحوه استفاده از پلی لیست هوش مصنوعی در اسپاتیفای

البته این ویژگی فعلا در مرحله بتا قرار دارد و برای مشترکین Spotify Premium در بریتانیا و استرالیا عرضه می‌شود. اما به تدریج این ویژگی برای همه در دسترس قرار می‌گیرد.

به گفته theverge کاربران اندروید و iOS می‌توانند با رفتن به «Your Library» و ضربه زدن روی دکمه «+» در سمت راست بالای صفحه، به پلی‌لیست خود دسترسی پیدا کنید. پس از انتخاب گزینه AI Playlist از منوی کشویی، کاربران می‌توانند یک متن ساده بنویسند مثلا «آهنگ‌هایی برای یک روز سرد و بارانی» تا یک لیست پخش از 30 آهنگ را دریافت کنند که با این حال و هوا مطابقت دارد. کاربر می‌تواند نتایج را ویرایش یا حذف هم کند.

اما ساخت پلی لیست‌ به این شیوه محدودیت‌هایی دارد که باید از آنها آگاه بود. هوش مصنوعی اسپاتیفای به درخواست‌های غیرمرتبط با موسیقی یا پرامپت‌های توهین آمیز پاسخی نمی‌دهد. پس کاربر لازم است با دقت پرامپت خود را بنویسد.