انقلاب هوش مصنوعی همین حالا شروع شده و اثراتش بر یک سری مشاغل قابل مشاهده است؛‌ مثلا به تازگی دیدیم که ۸ میلیون شغل فقط در بریتانیا در خطر نابودی توسط هوش مصنوعی قرار دارند. اگر شما هم شک دارید که شغلتان را به هوش مصنوعی ببازید،‌ یا دوست دارید بدانید چطور جلوی این اتفاق را بگیرید،‌ ادامه این خبر نامبرلند را بخوانید!

طبق گزارشی، ۹ غول فناوری دنیا از جمله گوگل، مایکروسافت، IBM و اینتل برای بررسی و مقابله با تاثیر هوش مصنوعی بر نیروی کار در حوزه تکنولوژی، کنسرسیومی به نام «کنسرسیوم نیروی کار فناوری اطلاعات و ارتباطات توانمندشده با هوش مصنوعی» تشکیل داده‌اند.

مجمع جهانی اقتصاد پیش از این گفته بود که انتظار دارد در 5 سال آینده تقریبا یک چهارم مشاغل جهان به دلیل هوش مصنوعی تغییر کنند. صندوق بین‌المللی پول هم پیش‌بینی کرده 60 درصد مشاغل در کشورهای پیشرفته در معرض هوش مصنوعی قرار گیرند. با این حال کسی نمی‌گوید که این تغییرات چگونه خواهند بود؟! خب این کنسرسیوم (انجمن) دقیقا وظیفه بررسی این موضوع را دارد!

اثر هوش مصنوعی بر مشاغل نیاز به بررسی تخصصی دارد

این انجمن می‌خواهد تغییرات ناشی از انقلاب هوش مصنوعی بر بازار کار شغل‌های حوزه تکنولوژی را بررسی کند،‌ سپس با آموزش مهارت‌های جدید، نیروهای کار را برای سازگاری با تغییرات آماده کند. شرکت‌های عضو از قبل تعهداتی برای آموزش بیش از 95 میلیون نفر در 10 سال آینده داده بودند.

سایت کاریابی Indeed می‌گوید حدود 20 درصد مشاغل به شدت در معرض هوش مصنوعی مولد هستند. این سایت امیدوار است با همکاری با شرکت‌ها، بتواند مهارت‌های مورد نیاز آینده را درک کرده و متقاضیان کار را به بهترین شکل به مشاغل متناسب وصل کند.

بیش از نیمی از کارگران معتقدند مهارت‌های مورد نیاز شغلشان در 5 سال آینده به شدت تغییر خواهد کرد. کارشناسان می‌گویند آموزش و ارتقای مستمر مهارت‌ها برای کارکنان فناوری جهت همگام ماندن با تغییرات، بسیار مهم خواهد بود.