در دنیای ربات‌های انسان نما و فناوری هوش مصنوعی، اتفاق خاصی افتاده است! محققان دانشگاه توکیو و استارتاپ Alternative Machine، روبات جدیدی به نام Alter3 ساخته‌اند که می‌تواند دستورهای زبانی (پرامپت) را درک کند و همان لحظه، دستور را اجرا کند!

پشتیبانی GPT-4 از ربات انسان نمای Alter3

به گفته venturebeat، ربات انسان نمای Alter3 از هوش مصنوعی مدل زبانی GPT-4 استفاده می‌کند و قادر است معنی کلمات و جملات را درک کند.

وقتی به Alter3 دستور دهید، هوش مصنوعی GPT-4  دستور شما را درک می‌کند و متوجه می‌شود که چه اقدامی از او خواسته شده، این دستورالعمل ها را به سیستم کنترل ربات ارسال می‌کند و سپس این ربات است که دستور را مستقیما اجرا می‌کند!

به عنوان مثال، می توانید به Alter3 بگویید که سلفی بگیرد، و او اینکار را انجام می‌دهد!

جالب اینکه اگر ربات کارش را به خوبی انجام نداد، می‌توانید بازخورد به او بدهید و او بازخورد شما را با دقت گوش می‌دهد تا برای بهبود عملکردش استفاده کند!

چنین رباتی، یک پدیده بزرگ در تکنولوژی است زیرا به ما این امکان را می‌دهد که ربات‌ها را‌ با زبان طبیعی کنترل کنیم، که بسیار ساده‌تر از نوشتن کدهای کامپیوتری پیچیده است.

با این حال، هنوز یک سری چالش وجود دارد. مثلا ربات‌های انسان نما هنوز آنقدر از نظر فیزیکی پیشرفت نکرده‌اند که کارهای اساسی مانند گرفتن اشیا و حفظ تعادل را به صورت عالی انجام دهند.

در دیگر خبرهای مربوط به هوش مصنوعی خوانده بودیم که فیلم سینمایی بلندی توسط هوش مصنوعی نوشته شده بود اما مردم به آن استقبال نکردند و مورد خشم و نفرت مردم قرار گرفت!