به احتمال زیاد این هفته راک استار گیمز بعد از سال ها انتظار نسخه جدید بازی محبوب GTA را منتشر کند. گیمرهایی که طرفدار این بازی هستند هیجان زیادی برای تجربه این بازی دارند و در کل این پدیده موج جدیدی از هیجان را وارد جامعه گیمرها کرد.

در ماه گذشته راک استار گیمز، دهمین سالگرد انتشار بازی GTA5 را جشن گرفت. زمان معرفی GTA5 سال 2013 بود و از آن زمان تاکنون بیش از 185 میلیون نسخه فروخته شد.  GTA5 عنوان دومین بازی پرفروش جهان را از آن خود کرد. گیمرها انتظار داشتند که راک استار نسخه بعدی این بازی محبوب را به زودی عرضه کند اما مدیران این شرکت سیاست متفاوتی را برای معرفی نسخه جدید جی تی ای در نظر داشتند.

زمان عرضه بازی GTA 6

بر اساس گزارش های منتشر شده قرار است که بعد از گذشت چندین سال انتظار، در بیست و پنجمین سالگرد راک استار گیمز، در ماه دسامبر، GTA 6 منتشر خواهد شد. معرفی اولیه بازی اواخر این هفته انجام و اولین تریلر هم در ماه آینده برگزار خواهد شد.

در مهر ماه سال گذشته تصاویر از GTA 6  فاش شده بود و گیم پلی نسخه اولیه این بازی قابل مشاهده بود. بنابر اطلاعات موجود، مراحله تولید و توسعه جی تی ای 6 نزدیک به یک دهه ادامه داشته و احتمالا لقب گرانترین بازی تاریخ را از آن خود کند. کارشناسان گفته‌اند که بودجه کلی این پروژه حدود 1 تا 2 میلیارد دلار است که رقم بزرگی محسوب می شود.

انتظار می رود نسخه فعلی بازی جی تی ای خیلی پیشرفته تر از نسخه قبلی باشد و مانند نسخه قبلی ینی جی تی ای 5 موفقیت بالایی را کسب کند.

دلیل تاخیر انتشار GTA6

GTA یک پدیده جدید از دنیای بازی بود که به بازیکنان اجازه می‌داد وارد دنیای آزادانه رانندگی، پرواز، دریانوردی، ماموریت و سرقت شوند. این بازی محبوبیت زیادی دارد و چالش هایی که در این بازی آنلاین وجود دارد، هیجان بازی را چندبرابر می کرد. البته با وجود این موارد، یکسری مشکلات وجود داشت مثلا هکرها بازی را برای دیگران خراب می کردند و اینبار توسعه دهندگان تلاش کردند تا با این اختلال مقابله کنند.

جی تی ای نسخه جدید شامل یک زن و مرد است و نسخه داستانی در میامی و جنوب فلوریدا رخ می دهد. نگرانی هایی در مورد شوخی هایی که در بازی قبلی بود، وجود داشت و راک استار گیمز در این زمینه گفته به زبان ملایم تری روی آورده و پاین موضوع بحث‌هایی را در میان طرفداران در مورد تعادل میان طنز و خشونت بازی برانگیخته است.

دلیل تاخیر انتشار نسخه جدید، وجود مشکلات فرهنگی شرکتی، ایجاد تعادل کار و زندگی در تیم توسعه بود. هم چنین استودیو با مشکلی همچون ورود هکرها به شبکه آن ها برخورد کرد و فیلم هایی را از مراحله اولیه توسعه جی تی ای منتشر کرد.

ری اکشن گیمرها از انتشار نسخه جدید جی تی ای

با پخش خبر نزدیک شدن انتشار جی تی ای وی، طرفداران در شبکه‌های اجتماعی شروع به ابراز شادی و هیجان کردند. یکی از طرفداران فریاد زد: “تاریخ انتشار جی تی ای ۶ + تریلر آن به زودی منتشر می‌شود! باورم نمی‌شود این واقعا دارد اتفاق می‌افتد!” دیگری هم گفت: “۱۰ سال منتظر جی تی ای ۶ بودیم!!!”

با شور و هیجانی که در دنیای بازی‌های ویدئویی به وجود آمده است، تمام نگاه‌ها به راک‌استار گیمز دوخته شده تا آنها فصل بعدی مجموعه Grand Theft Auto را رونمایی کنند، که قطعاً تجربه‌ای فراتر از انتظار بازی‌کنان خواهد بود.