در دنیای ربات‌های انسان نما، هرروز با پدیده‌های شگفت انگیزی روبرو هستیم و دیگر باید به این شگفتی‌ها عادت کنیم!

در جدیدترین ویدیوی منتشر شده از آمکا، ربات انسان نمای مشهور می‌بینیم که خیلی طبیعی و واقع‌گرایانه مشغول صحبت با آقای ویل جکسون است و به دستورات او گوش می‌دهد. قضیه آنجایی ترسناک می‌شود که آمکا ابتدا با صدای پیش فرض خودش (که صدای یک زن است) صحبت می‌کند اما در ادامه به صدای مورگان فریمن، ایلان ماسک و باب اسفنجی تغییر صدا می‌دهد!

آمِکا کیست؟

آمِکا یا آمیکا، نام ربات انسان نمای بسیار مشهوری است که توسط کمپانی Engineered Arts توسعه پیدا کرده و لقب “واقع گرایانه‌ترین و پیشرفته‌ترین ربات انسان نما” را گرفته است. آنقدر واقع گرایانه که هیچکس باورش نمی‌شود واقعی نباشد!

ربات‌های انسان نمای بسیاری در جهان وجود دارند اما آمکا از بقیه متفاوت است؛ چیزی که آمیکا را از دیگر ربات‌ها متمایز کرده توانایی فوق العاده‌اش در برقراری ارتباطات خیلی واقعی با آدم‌هاست؛‌ آمکا قادر است بسیار واقع گرایانه با افراد با هر لحنی (حتی محاوره‌ای) صحبت کند.

بیشتر بخوانید: 7 ربات انسان نما

گپ و گفتی کوتاه با آمکا: نگاه تیزبین او و تقلید صدا

در ویدیوی جدیدی که از آمکا روی اینترنت منتشر شده است، ما آمکا را کنار مدیرعامل کمپانی Engineered Arts (کمپانی سازنده خودش) می‌بینیم که باهم خیلی عادی و طبیعی صحبت می‌کنند. آقای ویل جکسون ابتدا با او احوال پرسی می‌کند و سپس به او می‌گوید چه چیزهایی در اتاق می‌بینی؟ و آمکا هرچه که در اتاق وجود دارد را به ترتیب نام می‌برد. آمکا اینکار را با دوربین‌های چشمی، دوربین روی قفسه سینه و میکروفونی که دارد انجام می‌دهد.

تقلید صدای افراد مشهور توسط ربات انسان‌نمای آمکا

اما قضیه آنجایی ترسناک می شود که ویل جکسون به او می‌گوید «می‌توانی صدای افراد مشهور را تقلید کنی؟» و ناگهان آمکا با صدای مورگان فریمن (هنرپیشه مشهور آمریکایی) شروع به سخن گفتن می‌کند!

صحبت‌های آمکا درباره پرتاب موشک به مریخ با صدای ایلان ماسک و باب اسفنجی!

سپس ویل جکسون از او می‌خواهد درباره موشک‌های رباتیک پرتاب شده به مریخ و کشف پلوتونیوم صحبت کند، اما این بار با صدای ایلان ماسک! اینجاست که آمکا با صدای ایلان ماسک درباره “کاوش مریخ و کشف اسرار پنهان زیر سطح قرمز غبارآلود مریخ” صحبت میکند!

اما صبرکنید! تقلید صدای افراد مشهور با ربات انسان نمای آمکا هنوز تمام نشده! در ادامه می‌بینیم که او با صدای باب اسفنجی ولی لحن و ادبیات دونالد ترامپ سخنرانی هم می‌کند!

هرچند هنوز معلوم نیست که این ویدیو و این مصاحبه با آمکا از پیش برنامه ریزی شده بوده یا به صورت فی‌البداهه رخ داده، اما بهرحال بسیار شگفت انگیز و کمی هم ترسناک است!